צפי בדוגמא : https://scratch.mit.edu/projects/227736637/#fullscreen

במשחק זה התפוחים נעים על ציר ה-Y . התפוחים קופצים לנקודה (X, 180 ) וגולשים למטה במשך מספר שניות עד לנקודה (X, -180 ) 

כאשר הקערה נפגשת עם תפוח התפוח נעלם ומיד קופץ לנקודת ההתחלה (X, 180 ).

איך נבנה את המשחק?

נתחיל בקוד של הקערה- הקערה זזה רק ימינה ושמאלה באמצעות החיצים.

התפוח- לאחר שנכתוב את הקוד של התפוח נשכפל אותו 4 פעמים ונשנה את המיקום של כל תפוח. לכל תפוח נשנה את זמן הגלישה  לדוגמא: תפוח 1 - שניה 1, תפוח 2- 2 שניות, תפוח 3 - 3 שניות וכן הלאה .
 

פירוט המשימה לפי השלבים הבאים :

  1. הכנסי לאתר סקראץ - https://scratch.mit.edu/
  2. כנסי לשם המשתמש שפתחת
  3. פתחי קובץ חדש וקראי לו בשם : תפוס ת'תפוח
  4. בחרי רקע כרצונך 
  5. הורידי מספריית הדמויות את את הדמות הקערה. או לחלופין דמות אחרת.
  6. הורידי מספריית הדמויות את את הדמות התפוח, או לחלופין דמות אחרת.
  7. הורידי מספריית הדמויות את את הדמות התפוח.
  8. גרמי לדמות הקערה  : כשלוחצים על החץ הימני- לפנות ימינה , לזוז 30  צעדים  
    כשלוחצים על החץ השמאלי- לפנות שמאלה , לזוז 30  צעדים  
  9. גרמי לתפוח-  כאשר לוחצים על הדגל - קפוץ לנקודה וגלוש במשך מספר שניות : 
  10. בדקי לעולמים : אם התפוח נוגע בקערה אז - הסתר, חכה 3 שניות  ואם לא - הצג.
  11. אפקט על התפוח- הוסיפי אפקט לתפוח- מראה- שנה אפקט בצבע ב- 2.
  12. שכפלי את התפוח 4 פעמים.
  13. בכל תפוח שני את המיקום ואת משך זמן הגלישה .
  14. אתגר-  נסי לגרום לכך שיהיה ניקוד - צור משתנה  , בכל פעם שהקערה פוגשת בתפוח יתווספו 10 נקודות . 

 

בהצלחה וחופשה נעימה !