צפי בדוגמא : https://scratch.mit.edu/projects/227736637/#fullscreen
במשחק זה התפוחים נעים על ציר ה-Y . התפוחים קופצים לנקודה (X, 180 ) וגולשים למטה במשך מספר שניות עד לנקודה (X, -180 )
כאשר הקערה נפגשת עם תפוח התפוח נעלם ומיד קופץ לנקודת ההתחלה (X, 180 ).
איך נבנה את המשחק?
נתחיל בקוד של הקערה- הקערה זזה רק ימינה ושמאלה באמצעות החיצים.
התפוח- לאחר שנכתוב את הקוד של התפוח נשכפל אותו 4 פעמים ונשנה את המיקום של כל תפוח. לכל תפוח נשנה את זמן הגלישה לדוגמא: תפוח 1 - שניה 1, תפוח 2- 2 שניות, תפוח 3 - 3 שניות וכן הלאה .
פירוט המשימה לפי השלבים הבאים :
- הכנסי לאתר סקראץ - https://scratch.mit.edu/
- כנסי לשם המשתמש שפתחת
- פתחי קובץ חדש וקראי לו בשם : תפוס ת'תפוח
- בחרי רקע כרצונך
- הורידי מספריית הדמויות את את הדמות הקערה. או לחלופין דמות אחרת.
- הורידי מספריית הדמויות את את הדמות התפוח, או לחלופין דמות אחרת.
- הורידי מספריית הדמויות את את הדמות התפוח.
- גרמי לדמות הקערה : כשלוחצים על החץ הימני- לפנות ימינה , לזוז 30 צעדים
כשלוחצים על החץ השמאלי- לפנות שמאלה , לזוז 30 צעדים - גרמי לתפוח- כאשר לוחצים על הדגל - קפוץ לנקודה וגלוש במשך מספר שניות :
- בדקי לעולמים : אם התפוח נוגע בקערה אז - הסתר, חכה 3 שניות ואם לא - הצג.
- אפקט על התפוח- הוסיפי אפקט לתפוח- מראה- שנה אפקט בצבע ב- 2.
- שכפלי את התפוח 4 פעמים.
- בכל תפוח שני את המיקום ואת משך זמן הגלישה .
- אתגר- נסי לגרום לכך שיהיה ניקוד - צור משתנה , בכל פעם שהקערה פוגשת בתפוח יתווספו 10 נקודות .
בהצלחה וחופשה נעימה !