הערכה חלופית תושב"ע- כיתה ח'- מחצית א'

השנה בשיעור תושבע למדנו ונלמד על התקופות במהלך הדורות בעם ישראל, ועל דמויות באותן תקופות.

בחרו דמות משמעותית ברמה התורנית, הלכתית, אמונית במהלך הדורות בעם ישראל.

הצעות לדמויות נמצאות באתר האולפנא בתחת לשונית-מקצועות-תושבע- הערכה חלופית כיתה ח. אם ישנה דמות נוספת שתרצו ולא נמצאת ברשימה, פנו למורה לאישור הדמות.

  1. חלק א- כתבי עבודה לפי הקריטריונים הבאים: 50 נקודות

בנו תעודת זהות לדמות:

  1. מיהי הדמות שבה בחרתן לעסוק? שמה המלא וכינויה (אם יש).

באיזו תקופה בעם ישראל הדמות חיה ופעלה? (תנאים, אמוראים וכו')

מי היו רבותיו? מי היו תלמידיו? מי היו בני המחלוקת שלו?

מתי נולד? היכן נולד? היכן גר? (יתכן ועבר במהלך חייו מספר מקומות).(20 נקודות)

  1. מהו התחום בו עסקה והשפיעה על עם ישראל?פסק הלכה, חידוש בתורה, אמירה שלו שהוא טבע, תרומה לעולם התורני, חיבור תורני  (ספר שכתב, דברים שכתבו מפיו..) (20 נקודות)
  2. מדוע בחרתן דווקא בדמות הזו? נגיעה אישית- מה למדת מהדמות, מה את לוקחת ממנה לחייך? (10 נקודות)
  3. חלק שני- (50 נקודות)

- חלק יצירתי: עליך להמציא קומיקס, שיר, סיפור ילדים, כריכה לספר+ כריכה אחורית (על מלל להסבר על תוכן הספר), כתבה לעיתון, סקר רחוב כתוב, מצגת, או כל רעיון מקורי אחר...

-דרכה את מביאה את גדולתה של הדמות לידי ביטוי. על החלק היצירתי לבטא תוכן (ולא רק תמונה של הדמות למשל..).

(יצירתיות- 20 נקודות, ביטוי הדמות ביצירה-30 נקודות)

  1. שימו לב!!!!!
  1. העבודה בזוגות!!!
  2. על מנת לעשות את העבודה כמובן שעליך להשתמש במקורות שונים, ספרים, סרטונים, אתרי אינטרנט למיניהם. אך את העבודה עצמה עליך לנסח במילים שלך ולא להעתיק מן המקורות עליהן התבססת.
  3. עיצוב העבודה- גוף העבודה ייעשה בכתב- David גודל 12 ברווח של שורה וחצי. (כותרת- לפי עיצוב אישי שלך)

תאריך הגשת העבודה:

י"ג טבת 31.12. לא יתקבלו עבודות לאחר מכן!

(וכל המקדימה הרי זה משובח).